22 Mart 2008 Cumartesi

.gereksiz bir albüm değerlendirmesi

.evde piazzolla müzikleri araken tesadüfen rast geldiğim bir yandan merak ettiğim teoman albümü buldum en tazesinden.adı önemsiz ama beğendim."söz müzik teoman". kendisini beğenerek dinledim bir zamanlar.çok nadir de olsa geri döner dinlerim içimden gelince. takıntılı parçaları vardır ben de.sırayla hepsine değinmek istedğindeyim.şarkı isimlerine bakaraktan dinleme eğiliminde olduğumdan önce teoman ın yorumu önyargısıyla dinlenmiş izlenimleridir hepsi.

"paramparça"nın sezen yorumundaki müzikal yorum sözlerle çelişmekte.geçtim.dinlemeye tahammül etmekte zorlanacaktım ki ikinci dinleyişte bunu yaşadım."gönülçelen" altında yalın ismini görünce yine şaşkınlıkla bekledim ama dinlemem mümkün değildi.geçtim.iyi ki geçtim."kim" candan yorumuyla girdi hızlı bir "gönülçelen" geçişinden sonra.başarılı.evet başarılı.elbette hepsi teoman ı özletecek kadar güzel. acaba teoman "bakın bu albümü yaptım ki ben bir daha albüm yapmayacak olursam budur elinizde son kalacak albüm. beni özleyeceksiniz"gibi bir düşünceyle mi insanlara yorumlattı güzelim parçaları."rüzgar gülü" gelsin o zaman yaşar dan ama yine tabi birtakım popüler tınılar olacak.evet yaşar ın son zamanlarda alışılagelen halleri.yine de ağır bir eleştriye maruz kalmayacak kadar rahatsız edici olmaması durumu vardı.hafif puslu sesini sevdim bile hatta.en başarılı popüler yorum olabilir.teoman ı yine özledim."istanbul'da sonbahar" en merakla beklediğim şarkı oldu nil ismini görünce ve albümün bu şarkıya kadar yorumlanan en güzel şarkısı olarak kendimce ödüllendirdim kendisini.nil söylesin valla hepsini.masal olmuş.teoman ın hikayesi olmaktan çıkıp nil in çocuksuluğunu taşıyan bir masal.çok başarılı."süpriz" deyip emre aydın ismiyle bir titreme yaşadım.hiç de süpriz olmadı.teoman taklidiyle yeniden yorum denemeyecek kadar yapmacık.emre aydın hep öyle.özgün bir adam değil.mümkünse uzak durun kendisinden."senden önce senden sonra" izel den beklemediğim şekilde başarılı dile gelmiş.bir dönemin hepbir ağızdan söylenen şarkısı izel in kendinden bir şeyler katıp özünü bozmadığı bir eser olmuş.nil in başarısını geçemedi.sınıfta kalmadı ama."güzel bir gün" önce yorumlayıcısını anlayamayıp albümün arka kapağına bakma ihtiyacı duyduğum şaşırtıcı yorumla giderken herkesin "koşan adam" diye bilebileceği mirkelam olduğunu okudum ve "sanırım en kötüleri başa koyup yine kendince bir şeyler kurgulamış bu teoman" diyiverdim kendi kendime.evet mirkelam dan beklenmeycek ama bir o kadar da beklenecek şaşırtıcı bir düzenlemeyle beğendim bunu da."duş" ismini bir yerlerden hatırladığım ama şekillendiremediğim irem candar tarafından oldukça başarılı yorumlanmış.daha fazla bir şey diyemeyeceğim çünkü bu hatunu dinlemedim hiç.belki de dinlemişimdir ama ismi silik bende."iki çocuk" yavuz bingöl haliyle daha da iç burkucu olmuş ve nil başarısında.söze gerek yok,başarılı işte. "bugün" teoman ın son zamanlarda yaptığı en başarılı parçalarından biri ama kreş ismi beni mahvetmeye yetti.kendilerinden eski hallerinden beri nefret etmekteyim çok şiddetli.kreş ne biçim isim zaten onu da anlamadım.kendilerini sahnelerden indirmek istiyorum.dünyadan yok olmalarını da talep etmekteyim.berbat etmişler."boğulurdum her sağanakta yüzmeyi öğrenmiş sanki bugün..." diye devam eden kısımda dümdüz söylenemeyecek bir parça bu, uyanın lanet kreş.sonsuza kadar yok olun. neyse "istasyon insanları" kurtaracak beni derken bir baktım harun tekin gelmiş elektronik müzik yapmaktan vazgeçmiş olacak ki.gayet akustik de oluyormuş değil mi harun?tamam işte nil,yavuz bingöl sonra da harun diyecekken ilerliyor parça.harun birtakım sözleri değiştirmiş.anladım, "plaj" "kumsal olabilir ama "kavuniçi rengi" nin nesi var da "turuncu" diyorsun?hiç olmamış."kişisel bir şey" rashit e özgü iyi denebilecek biçimde yorumlanmış.ama ben son şarkıyı dinlemedim, korktum. hayko diyor. cepkin olan. ben o adama bakamıyorum zaten sesi daha fena, gözümün önünde canavarlar beliriyor. ama eksik kalmasın diye ucundan dinledim.böğürtü geliyor "gökdelen"den.o kadar da korkunç olmadı. sertliğine sertlik katılmış parçanın.başarılı diyebileceğim ve şaşıracağım.ama daha fazlası kabuslara yol açabilir.

Hiç yorum yok: